• تاریخ انتشار : 1400/09/03 - 13:05
  • بازدید : 51
  • تعداد بازدیدکننده : 50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری همایش آینده شغلی رشته ی علوم آزمایشگاهی در دانشکده پیراپزشکی

برگزاری همایش آینده شغلی رشته ی علوم آزمایشگاهی در دانشکده پیراپزشکی

 

 

همایش آینده شغلی رشته ی علوم آزمایشگاهی روز سه شنبه دوم آذر ماه در سالن همایش دانشکده به همت کمیته پژوهشی دانشکده پیراپزشکی برگزارشد.

دکتر ساکی رییس دانشکده در همایش آینده شغلی رشته ی علوم آزمایشگاهی ، مشکل اشتغال از معضلات بشری در قرن اخیر عنوان کرد.

دکتر ساکی افزود:قبل از انقلاب صنعتی با توجه به اینکه رشد جمعیت پایین و استفاده ی مستقیم از نیروی انسان برای پیشبرد کارها اشتغال وجود داشت؛لکن بعد از انقلاب صنعتی و توسعه ی صنعتی کشورها ،رشد جمعیت و استفاده از ماشین و ابزارآلات به جای نیروی انسانی اشتغال مسئله ی اساسی شد.

دکتر ساکی گفت:در کشور ما در اوایل انقلاب با توجه به اینکه دانشگاههای کمی وجود داشت و تربیت نیروی متخصص نسبت به رشد جمعیت پایین تر بود مجبور به تامین نیروی انسانی متخصص خارجی بودیم،همزمان با افزایش دانشگاههای دولتی،به وجود آمدن دانشگاههای آزاد،پیام نور،علمی کاربردی و ...در کشور با افزایش تربیت نیروی انسانی متخصص در کشور مواجه شدیم و علاوه براینکه بی نیاز شدیم از نیروی انسانی خارجی  کشور با چالش اشتغال روبرو شد.

وی با اشاره به اینکه می بایست ارتباط هماهنگ بین افزایش ظرفیت دانشجوها و بازار کار برای این افراد باشد گفت؛ در سال 1364 با تصویب مجلس شورای اسلامی وزارت بهداری و بهزیستی وقت و دانشکدههای گروه پزشکی  وزارت فرهنگ و آموزش عالی باهم ادغام شدند  و وزارت بهداشت ،درمان  وآموزش پزشکی تشکیل شد که تحول جدیدی در بهداشت و درمان ایران بود. که یکی از اهداف مثبت آن این بود که علاوه بر تربیت نیروی انسانی متخصص در دانشگاههای علوم پزشکی کشور بخش عظیمی از این نیروهای متخصص در سیستم بهداشت و درمان کشور به کار گیری می کند.

رئیس دانشکده پیراپزشکی گفت:هرچند تحصیل همراه با اشتغال داری اهمیت ویژ ه ایست ولی تحصیل در هرشته ای باعث تعالی انسان خواهد بود و انسان عالم جایگاه والای دارد. انسان عالم نوع تفکر،دیدگاه و رفتارش متفاوت خواهد بود.

 

براساس این گزارش در همایش مذکور اعضای هیئت علمی گروه علوم آزمایشگاه دانشکده یادآور شدند که دانشجویان با شناخت مسیر،شناخت هدف و برنامه ریزی صحیح می تواند به هرآنچه که می خواهند دست یابند.

همایش آینده شغلی رشته علوم آزمایشگاهی با حضور دکتر ساکی رییس دانشکده پیراپزشکی، اساتید گروه علوم آزمایشگاه دانشکده و جمعی از دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی به صورت ترکیبی از حضوری و وبینار برگزار شد.

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشكده,آرشیو اخبار
  • گروه خبری : 110481
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست