• تاریخ انتشار : 1396/11/30 - 14:29
  • بازدید : 605
  • تعداد بازدیدکننده : 37
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

مراسم تکریم و معارفه رییس دانشکده پیراپزشکی برگزار شد

تاکید رییس دانشگاه بر تقویت ارتباط دانشکده پیراپزشکی با مراکز بالینی

مراسم تکریم و معارفه رییس دانشکده پیراپزشکی برگزار شد/
تاکید رییس دانشگاه بر تقویت ارتباط دانشکده پیراپزشکی با مراکز بالینی

مراسم تکریم و معارفه رییس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر آقاجانی رییس دانشگاه، اعضای هیات رییسه دانشگاه، اساتید، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده شنبه ۲۸بهمن ماه برگزار شد.

دکتر آقاجانی در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات دکتر عمرانی در طی دوران تصدی مسوولیت، وی را منشا خدمات و برکات زیادی در این دانشکده برشمرد و خواستار توفیقات روزافزون وی در زندگی و پست جدیدش در انستیتو پاستور شد.

رییس دانشگاه با معرفی دکتر قره باغیان بعنوان سرپرست جدید دانشکده پیراپزشکی و با ارائه  به سوابق و تجارب درخشان وی در حوزه های علمی، آموزشی و پژوهشی خاطرنشان کرد: این دانشکده با همکاری همه اساتید می تواند به اهداف عالیه خود دست یابد.

دکتر آقاجانی خطاب به اعضای دانشکده گفت: شما اساتید، کارکنان و دانشجویان یک تیم منسجم و متحد هستید که باید همسو با مدیریت دانشکده برای رسیدن به اهداف روشن و تعیین شده گام بردارید و تلاش کنید.

 

تقویت ارتباط دانشکده پیراپزشکی با مراکز بالینی در اولویت است

رییس دانشگاه تقویت ارتباط دانشکده پیراپزشکی با مراکز بالینی را نکته ای کلیدی و محوری برشمرد و تاکید کرد: در این دانشکده باید بطور ویژه برروی ارتباط جدی با مراکز درمانی و بالینی تمرکز شود و این یکی از حلقه هایی است که در عرصه آموزش و پژوهش باید روی آن کاملا تمرکز کرده و  بیشتر سرمایه گذاری کنیم.

رشد و شکوفایی دانشکده با گسترش همکاریها با حوزه بالینی

دکتر آقاجانی افزود: حضور اعضای هیات علمی در فیلد باید تقویت شود و طرحهای تحقیقاتی مشترک متعددی باید بین اساتید این دانشکده و اساتید بالینی تعریف شود. اگر این اشتراک و همکاری اتفاق نیفتد و دانشکده بصورت ایزوله حرکت کند این توفیقات قطعا محدود خواهد شد. بنابراین برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این دانشکده باید به سمت گسترش همکاریها با حوزه بالینی برویم و حضور اساتید در این عرصه پررنگ تر و چشمگیرتر باشد. ضمن این که برای کیفیت و عمق بخشیدن به آموزشها، حضور اساتید در عرصه بالین در فیلد کاملا جدی است.

دکتر آقاجانی در ادامه خاطرنشان کرد: در آموزش پزشکی بخش کوچکی از کار در کلاس و آزمایشگاه می گذرد و بخش اساسی کار در فیلد است و آن آموزش مهارتهایی می باشد که دانشجویان باید در عرصه ارایه خدمات از آنها برخوردار باشند. یکی از دانشکدههای بسیار مهم ما در مجموعه دانشگاه، دانشکده پیراپزشکی است. باید تلاش کرد تا با تعریف و اجرای طرحهای مشترک متعددی در حوزه بالین بتوان منابع بیشتر و بهتری را جذب کرد.

رییس دانشگاه با بیان این مطلب که تمرکز در حوزه پژوهش روی عمق بخشیدن به پژوهش ها می باشد گفت: پژوهش در حوزه سلامت بعنوان HSRو همینطور پژوهشهای کاربردی که تبدیل به محصول شود، انجام نخواهد شد مگر این که همکاران پروژه های خود را مشترکا با حوزه بالین انجام دهند تا خروجی های روشن و کاربردی برای نظام سلامت داشته باشد.

 

تاکید ریاست دانشگاه بر توسعه ساختار فیزیکی، تجهیزاتی، منابع مالی و نیروی انسانی دانشکده

دکتر آقاجانی ضمن تقدیر از تلاشهای اعضای هیات علمی این دانشکده در راستای آموزش فراگیران اظهار داشت: این تکلیف بر ماست که انشاءا... در دوره جدید برای تقویت این دانشکده علیرغم تمامی محدودیتها، برای توسعه بیشتر ساختار فیزیکی، تجهیزاتی، منابع مالی و نیروی انسانی تلاش کنیم.

یک جهش علمی را در این دانشکده رقم بزنید/ جریان ساز، خط شکن و پرچمدار حوزه پیراپزشکی در کشور باشید

رئیس دانشگاه در توصیه ای به اعضای دانشکده پیراپزشکی گفت: اگر بخواهیم این دانشکده در سطح کشور بدرخشد این کارنامه کافی نیست باید گامهای بلند بردارید و یک جهش علمی را در این دانشکده رقم بزنید. نوع فعالیتهای آموزشی و پژوهشی شما باید به گونه ای شکل گیرد که انشاءا... از دانشکده پیراپزشکی شهیدبهشتی در کشور بعنوان یک برند یاد کنند و جریان ساز، خط شکن و پرچمدار حوزه پیراپزشکی در کشور باشید.

دکتر آقاجانی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: انشاءا... دست به دست هم برای اعتلای نام و افتخارات کشور عزیزمان و دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و دانشکده پیراپزشکی تلاش کرده و توفیقات شما روزافزون باشد.

 گفتنی است در ابتدای این مراسم دکتر میرداود عمرانی رییس سابق دانشکده پیراپزشکی ایجاد فضای علمی و آکادمیک و صمیمانه در این مرکز را بسیار مهم برشمرد و با اشاره به زیرساختهای دانشکده پیراپزشکی در گذشته افزود: با وجود محدودیت های منابع و اعتبارات سعی کردیم با جذب منابع بیرونی امکانات و تسهیلات خوبی برای اساتید و دانشجویان دانشکده فراهم کنیم و با تلاش همکاران واحدهای مختلف دانشکده نظیر تاسیسات، غذاخوری، آزمایشگاه، مرکز ITو... ارتقا یافت و خوشبختانه فضایی پرنشاط ایجاد شد.

 

وی در خاتمه سخنان خود ضمن تقدیر از حمایتهای ریاست دانشگاه و اعضای هیات ریسه از همکاری تمامی کارکنان دانشکده؛ اعم از اعضای هیات علمی، اساتید، پرسنل و دانشجویان در دوران تصدی مسوولیت خود قدردانی کرد و برای دکتر قره باغیان نیز آرزوی توفیق کرد.

در ادامه مراسم دکتر قره باغیان سرپرست جدید دانشکده پیراپزشکی ضمن خیر مقدم به ریاست دانشگاه،هیئت رئیسه وحضار به طور اجمالی به معرفی و تاریخجه دانشکده و توانمندی‌های موجود پرداخت.

دکتر قره باغیان بیان داشت دانشکده پیراپزشکی با 8530 متر مربع دارای چهار طبقه آموزشی و 52نفر عضو هیئت علمی،739 دانشجو،46کارمند رسمی،21نفر تبصره سه و20نفر تبصره چهار میباشد.

وی تاریخ تاسیس گروه های آموزشی را اینگونه بیان داشت

-گروه علوم آزمایشگاهی تاسیس 1347

-گروه تکنولوژی پرتو شناسی 1353

-گروه مدیریت فناوری اطلاعات سلامت 1371

-گروه آمار زیستی1380

-گروه خون شناسی آزمایشگاهی و بانک خون 1391

-گروه ابلاغی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی1377

-گروه علوم پایه 1379

-گروه زبان 1395

دکتر قره باغیان در قسمت دیگری از سخنان خود در مورد بودجه پژوهشی در سال 95 صحبت نمود و بیان داشت در سال 95 دانشکده پنجاه طرح مصوب و هفتاد چهار مقاله در ISI،چهل یک مقاله در pubmed  و هجده مقاله در scopusبا 5/227 امتیاز داشته است.همچنین در سال جاری دانشکده نسبت به بودجه پژوهشی جهش بسیار خوبی در چاپ مقالات داشته است و در سال 1396 صدو بیست مقاله در ISI، سی مقاله در pubmed، بیست یک مقاله در scopus داشته و در شش ماه اول سال با سیصدوشش امتیاز سی چهار درصد رشد داشته است.

دکتر قره باغیان در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به کادر هیئت علمی و همکاری خوبی که در دانشکده وجود دارد این دانشکده می تواند به شکل پویا و متحول در جهت پیشبرد اهداف عالی و کلان دانشگاه حرکت نماید.

وی افزود:همچنین انتظار می رود دانشجویانی که با عشق و علاقه این دانشکده را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند از امکاناتی شایسته برخوردار شوند.

 

وی در خاتمه سخنان خود از دکتر فریدون شرفی(اولین رئیس دانشکده پیراپزشکی)و از زحمات دکتر عمرانی تقدیر و تشکر کرد. 

 

در خاتمه مراسم مذکور با حضور دکتر آقاجانی رییس دانشگاه، دکتر ضیائی معاون آموزشی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین فرهادزاده مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه؛ با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات دکتر عمرانی تقدیر شد و ابلاغ دکتر قره باغیان نیز قرائت و به وی اهدا شد.

 

 

شایان ذکر است هیأت رئیسه دانشگاه پس از این مراسم از بخش های مختلف دانشکده پیراپزشکی بازدید کردند.

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشكده
  • گروه خبری : 58484
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست