• تاریخ انتشار : 1393/12/23 - 11:46
  • بازدید : 1098
  • تعداد بازدیدکننده : 26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری اولین کنگره سالیانه دانشجویی "کاربرد بهینه تکنیک¬ها و روش¬های تصویربرداری پزشکی در تشخیص زودهنگام و درمان مؤثر بیماریها" در دانشکده پیراپزشکی

در مورخ 13 و 14 اسفند 1393 اولین کنگره سالیانه دانشجویی تحت عنوان "کاربرد بهینه تکنیک¬ها و روش¬های تصویربرداری پزشکی در تشخیص زودهنگام و درمان مؤثر بیماریها" در دانشکده پیراپزشکی برگزار گردید.

در مورخ 13 و 14 اسفند 1393 اولین کنگره سالیانه دانشجویی تحت عنوان "کاربرد بهینه تکنیک­ها و روش­های تصویربرداری پزشکی در تشخیص زودهنگام و درمان مؤثر بیماریها" در دانشکده پیراپزشکی برگزار گردید.

در این کنگره ابتدا بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر فریبرز فائقی معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده سخنرانی نمود.

ایشان ضمن عرض خیرمقدم به اساتید و دانشجویان حاضر در کنگره پیام ریاست محترم دانشکده پیراپزشکی را بیان فرمود. ایشان دانش تصویربرداری پزشکی را یکی از شاخه های اصلی و پرطرفدار پزشکی عنوان نمود که نقش عمده ای در تشخیص و درمان بیماریها و پایش بیماری ها را به عهده دارد.

وی بیان داشت افرادی با تخصص های مختلف اعم از رادیولوژیست، فیزیست، کارشناسان رادیولوژی، کارشناسان ارشد فیزیک پزشکی با گرایش تصویربرداری و کارشناسان ارشد فناوری تصویربرداری پزشکی با گرایش MRI، حلقه های زنجیره این رشته مهم را تشکیل داده اند. ایشان یکی از سیاست­های لازم الاجراء را در این رشته ارج نهادن و بها دادن و تشویق دانشجویان به ورود به عرصه پژوهش و تحقیق عنوان نمود.

محورهای اصلی این کنگره به شرح ذیل بود:

-          سیستم مغز و اعصاب (CNS)

-          سیستم عضلانی –اسکلتی (MSK)

-          پستان

-          دستگاه گوارش

-          قلب، عروق و ریه

-          سیستم ادراری –تناسلی

شایان ذکر است این کنگره دو روزه با 33 سخنرانی با موضوعات مربوطه و ارایه 8 پوستر در چهار پنل و 2 کارگاه PACS و MRI قلب و عروق و با حضور بیش از 180 دانشجو به کارخود پایان داد.

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشكده
  • گروه خبری : 18288
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست