• تاریخ انتشار : 1401/03/08 - 14:03
  • بازدید : 47
  • تعداد بازدیدکننده : 46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه آموزشی تاب آوری

کارگاه آموزشی تاب آوری

کارگاه آموزشی تاب آوری در دانشکده پیراپزشکی برگزار شد

کارگاه اموزشی تاب آوری به منظور آشنایی و ارتقاء سطح آگاهی دانشجویان با مسائل آسیب زا در مورخ سوم خرداد ماه به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشکده پیراپزشکی و با همکاری مرکز مشاوره سلامت روان دانشجویان دانشگاه با حضور ریاست دانشکده جناب آقای دکتر فائقی ،معاونت دانشجویی وفرهنکی جناب آقای دکتر رحمتی زاده و معاونت پشتیبانی دانشکده جناب آقای مهندس حسینی و با استقبال خوب دانشجویان برگزار گردید.

مدرس این کارگاه سرکار خانم فائزه سادات طاهری روان شناس مرکز مشاوره دانشگاه بود.

عناوین مطرح شده در این کارگاه به شرح زیر می باشد.

تعریف تاب آوری

ویژگیهای اصلی افراد تاب آور

عوامل موثر در رشد تاب آوری

مهارت های موثر در پرورش تاب آوری

تعریف خود آگاهی

هوش هیجانی

طاهری روان شناس دانشگاه بیان داشت

تاب آوری به معنی افزایش توان روانشناختی خود در برابر شرایط سخت و بازگشت به حالت اولیه بوده است، بـه بيـان ديگـر تـاب آوري، سازگاري مثبت در واكـنش بـه شـرايط نـاگوار اسـت.        

خوشبختانه، همه ما می‌توانیم تاب آوری را در وجود خود گسترش دهیم. این‌طور نیست که فرد، تاب‌آور به دنیا پای می‌گذارد و دیگری بدون این ویژگی به دنیا می‌آید. البته ویژگی‌های وراثتی را نمی‌توان نادیده گرفت. برخی از افراد تاب‌وتحمل بیشتری نسبت به دیگران دارند؛ اما همیشه پای اکتساب هم به‌ میان است و از راه افزایش توانایی‌های خود می‌توانیم تاب‌آورتر شویم. برای اینکه ویژگی‌ های تاب آوری را در خود رشد دهیم، به شناسایی فرصت‌هایی نیاز داریم که در رشد و توسعه فردی کمکمان می‌کنند.باافزایش کنجکاوی و پرسش‌گری در زندگی، درنظرگرفتن اخـلاق در ابـعاد مخـتلف زندگی، جان‌گرفتن باورهای مذهبی یا ایمانی درونی در وجود، هدفمندی و معنادادن به زندگی‌ (باور به اینکه زندگی‌مان مهم است)، آرام‌ماندن در اوضاع سخت و کنترل خود در مواقعی که فشارهای مختلف و زیادی وجود دارد می توان به افزایش تاب آوری در خود کمک کرد.

 

  • گروه خبری : اخبار دانشكده,آرشیو اخبار
  • گروه خبری : 117131
کلمات کلیدی
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست